Καλώς ήρθατε στην
Πανελλήνια Ομοσπονδία Αξιωματικών Αστυνομίας
Στην εποχή της κοινωνίας της πληροφορίας που ζούμε, κρίναμε επιβεβλημένη τη συμμετοχή της Ομοσπονδίας μας στον παγκόσμιο ιστό, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του διαδικτύου με τη δημιουργία μιας αναβαθμισμένης ιστοσελίδας, η οποία είμαστε σίγουροι ότι θα αποτελέσει ένα νέο "ανοικτό" δίαυλο αμφίδρομης επικοινωνίας με την απλοποίηση των διαδικασιών και την εύκολη και γρήγορη διάδοση των πληροφοριών.
Σας καλωσορίζουμε, λοιπόν, στο νέο σύγχρονο αυτό κανάλι γρήγορης, εύκολης και άμεσης επικοινωνίας και ευελπιστούμε ότι θα προχωρήσουμε μαζί στα μονοπάτια αυτά της ψηφιακής επανάστασης, στο νέο αυτό δυναμικό μέσο διατύπωσης θέσεων και απόψεων, αλλά και διεξαγωγής διαλόγου, γιατί πιστεύουμε ότι η ενεργή συμμετοχή σας θα είναι καθοριστική για την επιτυχία της διεύρυνσης αυτής.
Συναντήσεις με την πολιτική και φυσική Ηγεσία

Ολοκληρώθηκε εχθές 6 Απριλίου 2021 ο πρώτος γύρος συναντήσεων του νέου προεδρείου της Ομοσπονδίας με τη φυσική και πολιτική Ηγεσία του Σώματος. Οι συναντήσεις αυτές δεν είχαν μόνο εθιμοτυπικό χαρακτήρα, αλλά αναπτύχθηκε σε αυτές ουσιαστικός και γόνιμος διάλογος μεταξύ μας.
Την 4η Απριλίου συναντηθήκαμε με τον Αρχηγό του Σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας Αντιστράτηγο κ. Μιχαήλ Καραμαλάκη. Στον κ. Αρχηγό επιδώσαμε υπόμνημα, στο οποίο είχαν αποτυπωθεί τα επιμέρους τοπικά προβλήματα, όπως αυτά υπεδείχθησαν από τις Περιφερειακές Πρωτοβάθμιες Ενώσεις μας. Επίσης, του μεταφέραμε το κλίμα που επικρατεί στις τάξεις του προσωπικού σε όλη την επικράτεια και δυστυχώς δεν είναι αυτό, το οποίο όλοι θα επιθυμούσαμε, καθώς άστοχες-μεμονομένες ενέργειες κάποιων συναδέλφων έγιναν αφορμή σπασμωδικών και, σε κάποιο βαθμό, υπερβολικών αντιδράσεων από πλευράς φυσικής και πολιτικής Ηγεσίας. Επισημάναμε στον κ. Αρχηγό ότι χαρακτηριστικό γνώρισμα της Ηγεσίας είναι η λήψη των σωστών και ενδεδειγμένων αποφάσεων ακόμα κι αν αυτές λαμβάνονται υπό το καθεστώς πίεσης, κάτι το οποίο δε συνέβη τον τελευταίο καιρό, όπου παρατηρήθηκε το φαινόμενο ενεργειών της διοίκησης εν θερμώ. Τον καλέσαμε, δε, να εξετάσει τις αποφάσεις αυτές, οι οποίες αφορούσαν μετακινήσεις Αξιωματικών και να θεραπεύσει όποιες εξ’ αυτών κρίνει ότι δεν εξυπηρετούν το υπηρεσιακό συμφέρον και τη διατήρηση του ηθικού, αλλά στέκονται μόνο στο φαίνεσθαι. Τέλος, καταθέσαμε τις απόψεις μας σχετικά με τρέχοντα θέματα που αφορούν το καθεστώς εξέλιξης του αστυνομικού προσωπικού, τη λειψανδρία των υπηρεσιών, τις απλήρωτες ώρες νυχτερινής εργασίας, την τεράστια ψυχική και σωματική καταπόνηση του προσωπικού λόγω της εφαρμογής των μέτρων κατά της εξάπλωσης του covid-19 καθώς και τις ανησυχίες μας σχετικά με το μέλλον του Σώματος, όπως αυτό διαμορφώνεται στην εποχή της πανδημίας και κυρίως μετά από αυτή. Η Ομοσπονδία σε κάθε περίπτωση οφείλει να αναγνωρίσει την προσπάθεια του κ. Αρχηγού στον τομέα της ανανέωσης του υλικοτεχνικού εξοπλισμού, όπου έχει πραγματικά επιτευχθεί ένα τεράστιο έργο, το οποίο και συνεχίζεται καθημερινά σε όλη την επικράτεια.
Ο κ. Αρχηγός από πλευράς του ευχήθηκε στο νέο προεδρείο καλή δύναμη και δήλωσε ότι θα είναι αρωγός και συμπαραστάτης των αιτημάτων, των οποίων αναδεικνύει η Ομοσπονδία προς όφελος του προσωπικού και εν γένει του Σώματος. Δεσμεύτηκε ότι θα μελετήσει το περιεχόμενο του υπομνήματος, το οποίο καταθέσαμε, θα δρομολογήσει λύσεις όπου αυτό είναι άμεσα εφικτό και θα προβεί στις δέουσες ενέργειες για την επίλυση χρονίων προβλημάτων.
Επίσκεψη στον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος
Την πρώτη του επίσημη επίσκεψη πραγματοποίησε σήμερα 31.03.2021 το νέο προεδρείο της Ομοσπονδίας στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών. Με την επίσκεψη αυτή θελήσαμε, συμβολικά, να ξεκινήσουμε τη νέα πορεία της Ομοσπονδίας με τις ευλογίες και τις ευχές της Εκκλησίας δια του Μακαριοτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κκ. Ιερωνύμου Β’.
Στη συνάντηση αυτή τονίστηκαν οι άρρηκτες σχέσεις του Σώματος με την ορθόδοξη χριστιανική πίστη και η ευλάβεια η οποία διακατέχει τις Ελληνίδες και τους Έλληνες αστυνομικούς, από τα πρώτα βήματα του αστυνομικού θεσμού στην πατρίδα μας έως και σήμερα. Τις δύσκολες αυτές ημέρες χρειαζόμαστε όλοι μας την πνευματική υποστήριξη, τον ενθαρρυντικό και ενίοτε παρηγορητικό λόγο της Εκκλησίας μας.
Ο Μακαριότατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, στον οποίον επιδώσαμε αναμνηστική πλακέτα με το έμβλημα της Ομοσπονδίας, εξέφρασε την πατρική του αγάπη και προσευχή, με την οποία περιβάλλει το Σώμα και τον καθένα από εμάς ξεχωριστά. Ευχήθηκε δι’ ημών σε όλο το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας καλή δύναμη και ευλογίες Κυρίου στην επιτέλεση του αστυνομικού λειτουργήματος.
Είμαστε βέβαιοι πως με την βοήθεια του Θεού και την ευχή ενός πεφωτισμένου ποιμενάρχη, όπως ο κκ. Ιερώνυμος, ο καθείς εξ’ ημών θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στο δύσκολο του έργο.
Επιστολή στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο σχετικά με αφίσα προσβλητική για το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας
Κυρίες και κύριοι,
Με μεγάλη έκπληξη αντικρύσαμε εχθές μία αφίσα (πατήστε εδώ) της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (Ο.Ε.Ν.Γ.Ε.), με την οποία καλούσε τους νοσοκομειακούς ιατρούς σε συλλαλητήριο την Τετάρτη 17/03 στην πλατεία Συντάγματος και το κάλεσμα αυτό συνοδευόταν από ένα σκίτσο, το οποίο θεωρούμε παραπλανητικό, προσβλητικό και άκρως διχαστικό. Σε αυτό απεικονίζονται δύο (2) ένστολοι, παραπέμποντας προφανώς σε αστυνομικούς λειτουργούς, οι οποίοι κρατούν καθηλωμένη στο έδαφος μία γυναίκα, η οποία φοράει στολή που παραπέμπει σε ιατρικό ή νοσηλευτικό προσωπικό.
Το εκπεμπόμενο μήνυμα, εργαλειοποιώντας την επικαιρότητα, στοχεύει καταφανώς στο να επιδείξει ότι οι αστυνομικοί ασκούν βία στο ιατρικό προσωπικό της χώρας, μιας και η ανωτέρω Ομοσπονδία αποτελεί όργανο έκφρασης των νοσοκομειακών ιατρών.
Αποτελέσματα Διοικητικού Συμβουλίου Π.Ο.ΑΞΙ.Α. 17/03/2021
Συνεχίζοντας τη λειτουργία του, τηρώντας τα πρωτόκολλα υγείας για την αντιμετώπιση της πανδημίας, το Δ.Σ. συνεδρίασε την 17η Μαρτίου 2021 μέσω τηλεδιάσκεψης. Στη συνεδρίαση αυτή ετέθησαν και συζητήθηκαν ακολούθως θέματα τα οποία άπτονται τόσο της καθαρά συνδικαλιστικής δράσης όσο και τρέχοντα θέματα που αφορούν στις δικαστικές διεκδικήσεις της Ομοσπονδίας.
Ειδικότερα:
Α.-Μετά την πρόσφατη αποστρατεία του Προέδρου της Ομοσπονδίας κ. Ιωάννη Κατσιαμάκα προέκυψε η ανάγκη ανασυγκρότησης του Διοικητικού Συμβουλίου. Κατόπιν ψηφοφορίας, η οποία διεξήχθη με ηλεκτρονικό τρόπο, προκειμένου να διατηρηθεί το αδιάβλητο της εκλογικής διαδικασίας καθώς και ο μυστικός χαρακτήρας της ψήφου, όπως προβλέπει το καταστατικό, εξελέγησαν:
1.- Στη θέση του Προέδρου ο έως τώρα Γενικός Γραμματέας, Α/Α’ Ανδρέας Βέλλιος και
2.- Στη θέση του Γενικού Γραμματέα ο Α/Α’ Πέτρος Αθανασάτος.
Β.- Ο νομικός σύμβουλος της Ομοσπονδίας κ. Ρήγας Μπαρμπούρης ενημέρωσε το Διοικητικό Συμβούλιο σχετικά με την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ που αφορά την προσφυγή της Ομοσπονδίας κατά του νέου μισθολογίου, όπως αυτή είχε κατατεθεί από πλευράς μας. Το 6ο Τμήμα του ΣτΕ, σε επταμελή σύνθεση, με την 852/2019 Απόφασή του είχε κρίνει ομόφωνα ότι η αίτηση ακύρωσης, την οποία είχαμε υποβάλλει κατά της απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικων και τη συνταγματικότητα των διατάξεων του Ν.4472/2017 που καθιερώνουν το νέο μισθολόγιο των στρατιωτικών και αστυνομικών υπαλλήλων, με την οποία ρυθμίστηκαν τα θέματα του μισθολογίου, έπρεπε να γίνει δεκτή και παρέπεμπε τα ανωτέρω ζητήματα στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου. Η Ολομέλεια του ΣτΕ με την πρόσφατη απόφαση της δεν εξέτασε την ουσία της υποθέσεως αλλά παρέμεινε σε διαδικαστικού τύπου θέματα και τίποτε άλλο, ερχόμενη σε πλήρη αντίθεση με το διατακτικό της Απόφασης του 6ου Τμήματος. Η Ομοσπονδία δηλώνει απερίφραστα ότι μόλις έχει εις χείρας της το πλήρες κείμενο της αποφάσεως της Ολομέλειας θα εξετάσει τους πιθανούς τρόπους περαιτέρω δικαστικής προσφυγής όπου δει, εξαντλώντας την όποια δυνατότητα προσφέρει το εγχώριο και ευρωπαϊκό δικαίικο σύστημα, ενημερώνοντας παράλληλα τα μέλη της σχετικά.
Γ.- To Δ.Σ απασχόλησε επίσης το έγγραφο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με ημερομηνία 12.03.2021, στο οποίο ο Υφυπουργός κ. Παν. Τσακλόγλου απαντά σχετικά με την ένταξη του επαγγέλματος του αστυνομικού στο καθεστώς των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων, αναφέροντας ότι δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμή αντίστοιχο αίτημα. Η Ομοσπονδία μας θεωρεί ότι το αίτημα αυτό αποτελούσε θεσμική υποχρέωση της πολιτικής Ηγεσίας να έχει υποβληθεί και υποστηριχθεί αναλόγως. Δυστυχώς αυτό δεν έγινε ποτέ έως σήμερα. Προφανώς οι 138 νεκροί εν ώρα καθήκοντος αστυνομικοί δεν αποτελούν ικανό στοιχείο για την θεμελίωση του επικινδύνου της εργασίας μας. Όπως έχουμε ανακοινώσει σε πρότερο χρόνο η Ομοσπονδία ανέθεσε σε ειδικούς την σύνταξη αναλογιστικής μελέτης, προκειμένου να υπάρχει και η κατάλληλη επιστημονική τεκμηρίωση της επικινδυνότητας του επαγγέλματος. Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής θα αποτελέσουν τη βάση για την κατάθεση συγκεκριμένης πρότασης, από πλευράς μας, στην πολιτική και φυσική Ηγεσία, την οποία θα καλέσουμε να υιοθετήσει και να προωθήσει προς τον κ. Πρωθυπουργό και το αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας.
Δ.- Κατόπιν σχετικής πρότασης του Προέδρου, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα να απονείμει τον τίτλο του Επίτιμου Προέδρου της Ομοσπονδίας στον κ. Ιωάννη Κατσιαμάκα. Ο απερχόμενος πρόεδρος στην τοποθέτηση του δεν έκρυψε την συγκίνηση του, μιας και σήμερα έκλεισε, όπως είπε, ένας μεγάλος κύκλος παρουσίας στα συνδικαλιστικά δρώμενα των Αξιωματικων. Εξέφρασε δε τις ευχαριστίες του προς όλους για την συμπαράσταση και τη συμπόρευση στη μακρά πορεία του στους αγώνες για μια καλύτερη Αστυνομία, ενώ δήλωσε ότι θα συνεχίσει να είναι δίπλα σε όλους, προσφέροντας τις γνώσεις και την εμπειρία του.
Νοιώθουμε αδήριτη την ανάγκη να ευχαριστήσουμε εκ βάθους καρδίας τον απερχόμενο Πρόεδρο για τον 25ετη και πλέον αγώνα του και την προσφορά του στο συνδικαλισμό των Αξιωματικων της Ελληνικής Αστυνομιας. Η παρουσία του όλα αυτά τα χρόνια χαρακτηρίστηκε από την ανιδιοτελή θέληση για προσφορά στο συνάδελφο και την ελληνική κοινωνία. Η μαχητικότητα και το σθένος, το οποίο επέδειξε διαχρονικά στους αγώνες και τις διεκδικήσεις του συνδικαλιστικού κινήματος αποτελούν για εμάς παράδειγμα προς μίμηση και οδηγό για την περαιτέρω πορεία μας. Τον διαβεβαιώνουμε ότι η ικανότητα του για σύνθεση, ο ενωτικός χαρακτήρας και ο μεστός συνδικαλιστικός του λόγος υπήρξε πολύτιμος δάσκαλος και αρωγός μας.
Πρόεδρε, Ιωάννη Κατσιαμάκα, έθεσες πολύ ψηλά τον πήχη για όλους μας και το μόνο που μπορούμε να υποσχεθούμε είναι ο όρκος των εφήβων της Σπάρτης, προς τις παλιότερες γενιές, “Άμμες δε γ’ εσόμεθα πολλώ κάρρονες”. Σου ευχόμαστε υγεία, οικογενειακή και προσωπική ευτυχία και κάθε καλό σε οτιδήποτε προκύψει στο νέο κύκλο ο οποίος ανοίγεται μετά την αφυπηρέτηση σου.
Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,
Σας καλούμε να συστρατευτείτε στον κοινό αγώνα, ο οποίος διεξάγεται καθημερινά σε όλες τις επάλξεις του λειτουργήματος μας. Ο αγώνας είναι διαρκής και οι μάχες καθημερινές. Κάνεις δεν περισσεύει, κανείς δεν είναι λιγότερο πολύτιμος. Η ενότητα αυτή τη δύσκολη στιγμή προέχει και πρέπει να πορευθούμε όλοι μαζί. Να είστε βέβαιοι ότι από πλευράς μας θα πράξουμε το ανθρωπίνως δυνατόν, προκειμένου να κάνουμε πράξη τις δεσμεύσεις, τις οποίες έχουμε αναλάβει. Με τη βοήθεια Του Θεού και του προστάτη μας Μεγαλομάρτυρα Αγίου Αρτεμίου θα πορευθούμε στο δύσκολο αγώνα για την προάσπιση του αστυνομικού έργου, του συνόλου των συναδέλφων μας και της ελληνικής κοινωνίας.
O.Π.Π.Ι ή μια ακόμη οπή (στο νερό);
Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε τις δηλώσεις του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη από την Θεσσαλονίκη σχετικά με την επάνδρωση και λειτουργία των Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (Ο.Π.Π.Ι.). Στις δηλώσεις αυτές ο κος Υπουργός ανακοίνωσε ότι “οι πρώτες Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων θα εγκατασταθούν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου σε ορισμένα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, από τις υπάρχουσες δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας, μέχρις ότου το Φθινόπωρο έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή τους οι αστυνομικοί, οι οποίοι θα προσληφθούν, σύμφωνα με τον, προσφάτως, ψηφισθέντα νόμο”.
Εδώ λοιπόν δημιουργείται το εύλογο ερώτημα. Ποιες είναι οι υπάρχουσες δυνάμεις; Τα καθημαγμένα Αστυνομικά Τμήματα της Αττικής, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας, τα οποία είναι υποστελεχωμένα σε απόλυτο βαθμό; Τα Τμήματα Ασφαλείας που λειτουργούν στην καλύτερη περίπτωση σε ώρες γραφείου ή τα Τμήματα Τροχαίας που έχουν αποδιοργανωθεί; Υπάρχουν κάπου αστυνομικές δυνάμεις σε εφεδρεία, τις οποίες δεν γνωρίζουμε εμείς; Μήπως, με αποσπάσεις από τις υπηρεσίες της περιφέρειας, αποδυναμώνοντάς την περαιτέρω; ‘Η μήπως έπαυσαν οι λόγοι, για τους οποίους αστυνομικοί των υπηρεσιών αυτών έχουν διασπαρεί ανά την επικράτεια;
Δυστυχώς “το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενής” κ. Υπουργέ. Το δυναμικό του Σώματος είναι πεπερασμένο και έχει υπερβεί τα όρια των δυνατοτήτων του προ πολλού καιρού.Η αντιμετώπιση του λαθρομεταναστευτικού και προσφυγικού ζητήματος, ο έλεγχος της τήρησης των μέτρων κατά της διάδοσης του Covid-19, η αντιμετώπιση των συγκεντρώσεων υπεράσπισης ενός κατά συρροήν δολοφόνου και εσχάτως οι επανεμφανιζόμενοι “επαναστάτες” των πλατειών απίσχνανσε τις λειτουργικές δυνάμεις του Σώματος. Νομίζουμε πως αυτό είναι πασιφανέστατο και σε εσάς ως πολιτικού προϊσταμένου της Ελληνικής Αστυνομίας.



